Pięć pięknych piosenek patriotycznych dla dzieci i dorosłych

1. Co to jest niepodległość?

Edukacyjne dla dzieci. Piękne! Kiedy słuchałam, moje serce się uśmiechało!

 

2. Jedenasty listopada (Niepodległość – trudne słowo).

O niepodległości oczami i głosem dzieci. Piękna lekcja historii i patriotyzmu. Nie ma tu niestety ciekawego video, ale piosenka jest przepiękna.

Czasem ktoś ci nie pozwoli cieszyć się swobodą
I zamieszka bez pytania w twoim kraju z tobą.
Potem bardzo się panoszy, rządzi i wymaga,
Wreszcie mówi, że tak lepiej, że tobie pomaga.

 

3. Dziś idę walczyć, Mamo!

Piosenka ku pamięci młodych powstańców warszawskich.

Słowa napisał uczestnik tegoż powstania – Józef Szczepański „Ziutek”, który zresztą w nim zginął.

Dziś idę walczyć, Mamo kochana,
Nie płacz, nie trzeba, ciesz się tak, jak ja,
Serce mam w piersi rozkołatane,
Serce mi dziś tak cudnie gra.

Wykonanie wspaniałe, filmik także. Polecam!

 

4. Rozkwitały pąki białych róż – wykonanie: Mała Armia Janosika. W filmiku wystąpili Katarzyna Żak i Piotr Cyrwus.

To wykonanie znanej piosenki ku czci wszystkich prostych, zwyczajnych ludzi, którzy za Ojczyznę polegli, jest niezwykłe. Miałam ciarki, słuchając. Jeśli chcecie się wzruszyć, wysłuchanie tej piosenki to konieczność!

 

5. I na koniec nowość – Dziewczyna z granatem w ręce; piosenka z serialu Czas honoru.

Śpiewa znana wszystkim Kasia Sawczuk. Wideo stanowią sceny z serialu. Piosenka nie jest z epoki, ale wraz ze scenami z filmu dość dobrze oddaje realia życia młodych powstańców. Warte posłuchania!

 

Przede wszystkim mam do Was pytanie, czy podobały Wam się te piosenki?

Czy uczycie swoje dzieci (wnuki) patriotyzmu? Mam na myśli te małe, które nie są jeszcze objęte szkolną edukacją patriotyczną. Czy puszczacie im takie piosenki, jak dwie pierwsze, śpiewacie im, opowiadacie?

Co sądzicie o współczesnej edukacji patriotycznej w szkole? Czy jest jej za mało, za dużo? Czy jest odpowiednia? Jak uważacie? Jeśli jesteście rodzicami, nauczycielami, wypowiedzcie się. Ja nie mam kontaktu ani z dziećmi, ani ze szkołą i chętnie poznam Wasze opinie.


13 myśli w temacie “Pięć pięknych piosenek patriotycznych dla dzieci i dorosłych

      1. Poszukałam w Internecie, ale nie mogłam znaleźć tej piosenki. Szkoda, bo mnie interesowała. Tak czy siak, pewnie byłaś dumna z córki! 🙂

        Polubione przez 1 osoba

  1. Piosenki/wiersze Ziutka Szczepańskiego znamy, słuchamy i śpiewamy. W tym roku byliśmy na koncercie teatru muzycznego „od Czapy” z Garwolina, który wykonuje Jego twórczość. Do zestawu koniecznie dodamy projekt muzyczny Darka Malejonka – „Panny morowe/ wyklęte/ wygnane” Może tematy piosenek trochę poważniejsze, ale nasi chłopcy je po prostu lubią i sami sobie je włączają:) A tak w ogóle to miło posłuchać młodych polskich wokalistek i ich autorskich tekstów o Polsce. Oczywiście w ramach rodzinnego świętowania 100 lecia niepodległości byliśmy na ich koncercie na początku listopada 2018. Pozdrawiamy

    Polubione przez 1 osoba

    1. Bardzo dziękuję za tak miły i wartościowy komentarz! O projekcie „Panny wyklęte” słyszałam. Zainteresuję się jeszcze tymi piosenkami. To wspaniałe, że tak pięknie wspólnie świętowaliście 100-lecie niepodległości.

      Polubienie

Dodaj komentarz