Najciekawsze fotografie sportu – mój mały wybór

Nigdy nie uprawiałam żadnego sportu, ale czasem lubię go oglądać. Jak chyba każdy, bo to bardzo widowiskowa dziedzina. Dziś, gdy mamy media, niezwykle czułe aparaty fotograficzne i kamery, można go uwiecznić i przekazać we wspaniały sposób.

Ruch, pęd, szybkość, wysokość, siła są bardzo wdzięcznym tematem dla obiektywu. Ale tak naprawdę w centrum sportu jest człowiek – nie tylko jego ciało, ale także charakter, usposobienie, dusza. Są emocje – zarówno te związane ze zwycięstwem, jak i z porażką. Radość, smutek, zmęczenie.

Fotografia jest bardzo szczególnym sposobem ukazania tego tematu. Zdolność do zatrzymania w kadrze, do pokazania na zdjęciach tej dynamiki i człowieka w jej centrum jest wspaniałą umiejętnością. Ostatnio oglądałam w sieci wiele profesjonalnych fotografii sportowych i niektóre z nich mnie zachwyciły – były naprawdę świetne. Postanowiłam kilka z nich wybrać i pokazać Wam tutaj.

Fotografie pochodzą z banków darmowych zdjęć. Można z nich swobodnie korzystać bez obowiązku atrybucji, czyli podania autora i źródła zdjęcia. Ja jednak chciałabym podziękować autorom, dzięki którym ten wpis mógł powstać i docenić ich pracę poprzez wymienienie ich tutaj. Dziękuję serdecznie Paniom i Panom sygnowanym jako: Markus Spiske, Dimon Blr, Olga Guryanova, Pietro Mattia, Quino Al, Brett Sayles, Joe Calomeni, Aleksandar Makaric, alexandre saraiva carniato oraz autorom, którzy nie podali nazwisk. Ci Państwo są świetni!

 

action athletes-black-and-white-black-and-white-34514

 

 

action dimon-blr-309444-unsplash

 

 

action markus-spiske-254336-unsplash

 

 

action olga-guryanova-167262-unsplash

 

 

action pietro-mattia-764559-unsplash

 

 

abażur

 

 

action quino-al-517733-unsplash

 

 

action quino-al-521837-unsplash

 

 

abazur 3

 

 

abażur 4

 

 

abażur 5

 

 

abażur 7

 

 

action-american-football-athletes-718952

 

 

abażur 8

 

 

abażur 9

 

Dziękuję za obejrzenie!

Miłego dnia!


32 myśli w temacie “Najciekawsze fotografie sportu – mój mały wybór

  1. Nigdy nie lubiłam oglądać sportu, bo to nudne, ale za to uprawiać owszem. Fotografowałam do tej pory wyścigi konne i samochodowe, bardzo lubię ten efekt dynamiki na zdjęciach.

    Polubienie

    1. Ha, nudne czy nie nudne – kwestia gustu, mnóstwo osób uwielbia oglądać sport. Ja kiedyś bardzo lubiłam oglądać łyżwiarstwo figurowe, dla mnie to była taka dziedzina z pogranicza sportu i sztuki – przepiękna. Wiem, że jesteś aktywną sportsmenką i że bardzo dobrze fotografujesz, ale nie wiedziałam, że sport też. Zdjęcia z wyścigów musiały być naprawdę super!

      Polubienie

  2. Zdjęcia w ruchu robią ogormne wrażenie. Ujęta chwila., moment, czas… tu i teraz. to co jest w danej chwili przez ułamek sekundy. Coś co trwa chwilowo i zaraz przemija. Magia chwili, momentu, obrazu…. tego co jest teraz i czego za chwile nie będzie.Czasem można uchwycić coś zaskakującego, magicznego, niezwykłego ale również przerażającego czy śmiesznego.
    Fotografia to też piękna sztuka

    Polubienie

  3. To z wyścigów mi się najbardziej podoba. Uwielbiam patrzeć na ładne zdjęcia. Chciała bym opanować tą sztukę ale coś ciężko mi to wychodzi 😦 Może kiedyś zapanuję nad manualem i pochwalę się i swoimi perełkami? 😀

    Polubienie

  4. W sumie oglądanie sportu jako takiego frajdy mi nie sprawia. Już wolę sama pobiegać 🙂 ale zdjęcia muszę przyznać świetne wybrałaś. Czuć od nich emocje 🙂

    Polubienie

  5. Te zdjęcia są fenomenalne 😍 osobiście nie przepadam za oglądaniem czegokolowiek związanego ze sportem, gdyż mnie to zupełnie nie interesuje. Jednak te fotografie wywołały u mnie zachwyt. Nie wiedziałam, że sport może być tak… piękny 😄🐼

    Polubienie

    1. No właśnie, sport też jest piękny. Ja również całkiem niedawno to odkryłam. Sport także można potraktować na sposób humanistyczny. Sport to człowiek, choc długo to do mnie nie docierało. To emocje, wysiłek, walka, przygoda. Tężyzna fizyczna, dzielność, może być czymś pięknym, a nawet romantycznym. Ma w sobie coś z przygód dawnych rycerzy, z dawnych bitew, z bohaterów „Iliady”. z idei starożytnych olimpiad. A sportowcy to nie muszą być tępi brutale, ale wrażliwi ludzie tacy jak my, którzy po prostu podejmują wyzwania i bardzo wiele od siebie wymagają. Nie każdy musi być sportowcem, ale tak jak napisałaś, sport może być również piękny. Cieszę się, że ten zestaw zdjęć pomógł Ci to odkryć. Bardzo się cieszę, że Ci się spodobały 🙂

      Polubione przez 1 osoba

  6. Fantastyczne zdjęcia. Ruch, dynamika. Uchwycone przez obiektyw ułamki sekund, których nie zawsze zarejestruje oko.Tu widać, że fotografie potrafią pokazać dużo więcej niż oko.

    Polubienie

  7. Chyba jesteśmy w tej samej drużynie:-) Ja też nie uprawiałam żadnego sportu, chociaż w podstawówce chętnie grałam w „dwa ognie” i nawet byłam skuteczna. Ale to już wszystkie moje osiągnięcia sportowe 🙂 Kibicem też jestem „średnim”, ale fotografie Twoje doceniam. Wybór trafny. Pozdrawia,. Emmo 🙂

    Polubienie

  8. Ja nigdy nie przepadałam za sportem, aczkolwiek od jakiegoś czasu zaczęłam ćwiczyć i od czasu do czasu zrobię sobie jakiś trening, nawet to lubię. Do WF-u też się trochę przekonałam, ale jednego nie zrozumiem nigdy… Oglądania jakichś mistrzostw, olimpiad, meczów itd. Zawsze było to dla mnie nudne, zamiast patrzeć na kogoś uprawiające sport wolałam sama to robić. Co innego zdjęcia – te które wybrałaś są niesamowite! Sama uwielbiam fotografię, a ta przedstawiona przez ciebie bardzo mi się podoba.

    Polubienie

  9. Ja ostanio najbardziej lubię snookera (odmiana bilarda tylko że trudniejsza gra) bo moja córka trochę trenuje. Trener mówi, że ma dryg do tego. A ja nawet umiem kija odpowiednio trzymać. Postawa i trzymanie kija to pkdstawa w snookerze. Bez tego nie jesteś w stanie wbić bili do łuzy.

    Polubienie

Dodaj komentarz